fredag 14 oktober 2011

Provence - on y va





Nu är det nära! Väskan är packad, passet är nedlagt och visa-kortet är med. Imorgon vid den här tiden är vi framme i Provence. Allt känns toppen...om det bara inte vore för den där förtvivlade flygresan. 2 timmar och 45 minuter ombord på ett transportmedel där man bara får lämna över all kontroll till någon annan...usch. Jag tänker prova att göra som de där vättarna i Tomtar och troll, ni vet, som man såg när man var liten. Man bara drar hatten till höger så försvinner man och dyker upp någon helt annanstans. Så tänker jag göra när jag kliver ombord. Eller så håller jag helt enkelt för ögonen...för då finns man ju inte, säger mina barn.

Nåja, skoj ska det i alla fall bli. Och väldigt inspirerande, hoppas jag. När vi äntligen är framme. En liten flygtur dit på 2 timmar och 45 minuter, det är ju bara 165 minuter. 165 minuter är ju ingenting, det är ju bara 9900 sekunder. Ha, inga problem!

Idag har vi också dragit de två vinnarna i utlottningen av den populära emaljskylten med texten "Good morning, Let the stress begin". Petra i Västerås och Gunborg på Gotland hade turen med sig idag. De får sin skylt hemskickad nästa vecka. Grattis säger vi till er!

Till er alla önskar vi en riktigt skön helg! Det är ni värda. Vi är tillbaka igen på torsdag.

Au revoir et bon weekend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar