onsdag 5 oktober 2011

Fjäsk för brevbäraren



Det var en lång väntan på brevbäraren på förmiddagen eftersom han skulle komma med fina leveranser. Regnet stod som spön i backen och det blåste småspik. Döm om hans förvåning när han trött efter uppförsbacken och med motvind i fejset, såg den för honom stylade och pimpade brevlådan...När han dessutom fick sig en nybryggd cappuccino och en kanelbulle såg det ut som om han skulle svimma. Men oj, vilka fina etiketter han kom med.

"Vilken snygg Good Morning-skylt", sa han. "Den skulle min fru gilla".
"Jaså", sa jag, "då tycker jag att du ska ge den till din fru från Dreams of Molly". "Varsågod".

Jag slog självklart in den i en av de vadderade påsarna han just kommit med och satte självklart på en av de fina etiketterna. Han tackade för kaffet och bullen och presenten si så där en 38 gånger och cyklade sen vidare. När jag några timmar senare tittade igenom min mail så hade jag fått ett från ingen mindre än...brevbärar-Lasse. Han tackade än en gång si så där en 38 gånger för att jag hade gjort hans dag till en av de bästa i hans brevbärar-karriär. Hans fru hade blivit urglad för Good Morning-skylten. I ytterligare ett mail lite längre ner så fick jag en köpbekräftelse från ingen annan än brevbärar-Lasse. Han hade gått in på vår webbshop och gjort en beställning på två emaljskyltar, 2 tyghjärtan och en fotoram.

Tänk vad lite det kostar att göra någon annan människa glad. Jag blev glad när han kom med mina etiketter, han blev glad när han fick en kopp kaffe, hans fru blev glad för den fina skylten och jag blev ännu gladare när han sedan hade gjort en beställning i webbshopen.

Det här var sannerligen en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar