måndag 3 oktober 2011

mmm för doftljus...



Har du köpt ett doftljus för 169 kr!? utbrast käre mannen vid frukosten när han tog ett av mina doftljus av ett franskt märke och vände det upp och ner så att han såg prislappen. Förstår inte riktigt vad han skulle på det och pilla för, han kunde väl ha nöjt sig med att bara njuta av doften...Jag började förklara att det inte "bara" är ett doftljus, det är en hel upplevelse att tända det ljuset, men jag insåg snart att det inte spelade någon roll. Han hade redan kalkylerat fram hur många mjölk man kan köpa för 169 kr och att vi kan hyra nästan 5 dvd-filmer för det priset. Strunt i, tänkte jag. Jag står fast vid att ett exklusivt doftljus med doft som "Verveine" eller "Passion nuit" gör mig varm och lycklig i hela kroppen. En vardagslyx jag vägrar vara utan...Det är ungefär samma känsla som att få tvätta händerna med en dyr, exklusiv tvål i snygg förpackning eller att få ta ett glas champagne en vanlig tisdag. Så jag fortsätter köpa mina doftljus lite då och då och prioriterar istället bort något annat. 169 kr för ett doftljus, det är 169 kr lycka det!

Glöm inte kanelbullens dag imorgon för guds skull! Själv tänker jag ta två...minst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar