tisdag 15 november 2011

Säckväv, det är grejer det




Den som söker han finner! I helgen när jag fick några minuter över så sprang jag runt på loppisar. Det är bland det bästa jag vet. När jag kliver in på en loppis, så är jag helt okontaktbar. Jag tar på mig ett par osynliga glasögon med superobjektiv och går runt systematiskt och scannar av terrängen likt en spårhund. Jag stannar till, visualiserar bilder på föremålen - när de är slipade, ommålade och avdammade. Känns det fortfarande bra, så tar jag varan under armen och går vidare. Så kan jag hålla på i timmar. Just i helgen hade jag tur att få tag på äkta säckväv. Det är inte ofta kan jag säga, men ni må tro att jag blev riktigt glad. Säckväv är ju hur snyggt som helst att lägga runt krukor i stålkorgar, sy kuddöverdrag av eller trycka lite schabloner på och hänga upp på väggen.

Dreams of Molly säljer nu ut ett fåtal second hand säckväv. Vi har tvättat rent dem förstås. Bara gå in i i vår butik om ni är intresserade - först till kvarn. Vi har också fått in nya varor i butiken inom säckvävstemat. Urläckra sittkuddar, mått 50x50. Det och mycket mer hittar ni också i butiken.

 Foto på säckvävsdynorna: La Finesse

Hjärtligt välkomna in i butiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar