måndag 14 november 2011

Ruskar tag i förnuftet och blir vän med förståndet



Samtliga foton kommer från Pietheineek (www.pietheineek.nl)


En skön och avkopplande helg har passerat med nära och kära. Har även suttit och bläddrat i inredningstidningar (vilket inte är ovanligt i sig, det är nämligen en ljuvlig ovana jag har) och inspirerats massor. Det jag är på jakt efter just nu är den perfekta arbetsplatsen - Dreams of Mollys kontor! Jovisst! I tanken är det redan klart, men det gäller att ta fram sin kreativa ådra för att få till en liten detalj: de patinerade träplankorna i olika kulörer, men inom samma färgskala som jag vill ha på väggen bakom skrivbordet (en vit bänkskiva på två svarta träbocksben - allt från IKEA). Och så helt plötsligt så blev allt så uppenbart! Jag kommer inte att behöva ge mig ut och leta reda på gamla halvruttna, patinerade drivvedsplankor eftersom det holländska företaget Scrapwood wallpaper nu har kommit ut med exakt det jag letar efter. Att det dessutom just nu finns en tävling på bloggen Vosges Paris där man kan vinna två rullar av "min" träplankstapet är ju bara helt galet. Så jag deltar i tävlingen, korsar mina tår och fingrar och HOPPAS att jag vinner. Om jag inte vinner kommer det nämligen bli väldigt dyrt, för tapeten bara måste jag ha. Sedan är det bara en Tolix stol i svart metall, Swedeses sköna Laminofåtölj i grått, en golv Jièldelampa samt ett sideboard jag behöver - för den ljuvliga ärvda mattan som inropats på gotländsk auktion ligger redan under skrivbordet och väntar på resten av sina möbelkompisar.

Ja, ni hör ju! Det blir en vansinnigt dyr historia det här när allt är klart. Så jag tar ett djupt andetag, räknar långsamt till 10. Och så ruskar jag tag i förnuftet och försöker att återigen bli kompis med förståndet. Jag får helt enkelt fortsätta drömma om min perfekta arbetsplats och ta en sak i taget. Så var det med det.

Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Hej tjejen, vad kul att du gillade mitt collage med alla tapeter. Visst är dom underbara. Jag kommer också att göra ett inköp om jag inte vinner.
    PS: skriv gärna en rad i bloggen nästa gång du kommer förbi. Alltid kul att veta vad besökarna tycker.
    Ha en skön kväll, Lisbeth

    SvaraRadera