tisdag 6 december 2011

Ett litet förbarmande så här i juletider...






När jag i helgen småsprang över Kungstorget i centrala Göteborg eftersom det regnade småspik, råkade jag kasta en glimt mot det blomsterstånd som pryder torget. Massor av hyacinter, amaryllis och julstjärnor hukade sig för stormen och spöregnet. Men bortom alla julblommor, lite undanskuffad, stod ett enda exemplar kvar av den finaste växten av dem alla - olivträdet. Det hade verkligen sett sina bästa dagar och hade lämnats i hörnet för att gå sitt öde till mötes. Vem vill ha ett olivträd mitt i julrushen!? Inte ska den behöva stå där alldeles ensam i regnet, tänkte jag och saktade in för att fråga vad priset var för denna skatt. "Du får den för 100 kr", sa expediten. "Sista exemplaret"!

Så med i bilen hem kom givetvis det finfina olivträdet. Den har blivit väl omhändertagen här hemma med vatten, omtanke och kärlek - och i vår kommer den nog se helt fantastisk ut.

In i vårt hem har det också smugit sig (gud bevare) en tofs à la Maria Montazami. Hade någon sagt det till mig för ett halvår sedan hade jag hånskrattat. Nu hänger den där i ljuvt rosa på vår svartvita fotovägg.

Ni har väl inte missat att det idag är sista dagen att vara med i utlottningen av vår snygga X-bokstav i rost. Gå in på inredningsbloggen Sands Drömmar och var med i utlottningen. Ni har bara till ikväll kl. 18.00 på er. Sedan drar Anna på Sands Drömmar vinnaren!

Ha en fin tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar